Czy do diesla można zamontować gaz?

Podczas kryzysu właściciele aut potrzebują rozwiązań tanich i efektywnych. Zastanawiają się, czy w silniku wysokoprężnym sprawdzi się gaz LPG. Decydując się na podobną ewentualność, trzeba wziąć pod uwagę korzyści. A te bywają słabsze od oczekiwanych.

Paliwo LPG w silniku wysokoprężnym

Zastosowanie gazu ziemnego w silniku wysokoprężnym nie wydaje się już nowością. Mieszkańcy Australii od wielu lat znają taką metodę w samochodach użytkowych. Owa technologia sprawdza się najskuteczniej w takich maszynach.

W Polsce instalacja gazowa do diesla interesuje więc zwłaszcza przedsiębiorstwa mające ciężarówki albo autobusy.W osobówkach cechujących się niewielkimi przebiegami system LPG zamontowany w dieslu procentuje dość opornie.

Trzy rodzaje instalacji LPG dla diesla

Wykorzystanie w silniku wysokoprężnym instalacji gazowej praktycznie nigdy nie oznacza działania silnika wyłącznie na gazie ziemnym. Wprawdzie jest podobna opcja, sugerowana poprzez tzw. program jedno paliwo, ale bywa ona związana z potrzebą przeróbki całego silnika.

Drugie rozwiązanie to program dwa paliwa: wewnątrz komory spalania wpuszcza się olej napędowy oraz LPG. Przy instalacji tego typu wymagane jest wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, nadzorującego działanie silnika.

Jeszcze jedna opcja, znana jako diesel gaz, odznacza się niższymi kosztami, przez co jest osiągalna dla większości klientów. LPG zajmuje tu maksymalnie 30% mieszanki paliwowej – jednostka napędowa nie doświadcza zatem istotnych modyfikacji.

Źródło: klik